Az 1890-es években megszületett egy tanulmány, ami az élet törvényszerűségeit kutatta. Később ez a publikáció lett az egész sikerbiznisz alapja. 

Ebben a kutatásban meghatároztak néhány törvényszerűséget, amit neveztek már lelki törvényeknek, szellemi törvényeknek vagy az élet játékszabályainak is. Ezekben a törvényekben vagy alapelvekben nincs semmiféle ördöngösség, semmiféle misztikum.  Józan ésszel teljes mértékben megérthető mind, és rövid gondolkodás után mindenki be is láthatja, hogy bizony az életünk így működik.

Ilyen például az ok és okozat törvénye, ami röviden annyit tesz, hogy azt kapod, amit érdemelsz, amiért megdolgozol. Semmi misztikum! Semmiféle eddig meg nem fejtett titok. Minden józanul gondolkodó ember beláthatja, hogy ez bizony így van.

Az ötödik ilyen törvény a sorban a vonzás törvénye volt, amit akkor még úgy definiáltak, hogy olyan embereket, körülményeket és helyszíneket “vonzol” magadhoz, vagy vonzanak ők téged, amilyen te is vagy. Ebben sincs semmiféle misztikum! Ha alkoholista vagy, akkor alkoholistákat vonzol magad köré, mert ebben a társaságában érzed jól magad. Ha pedig Fradi drukker vagy, akkor nem a Honvéd szurkolói kocsmában fogjátok megtalálni a közös nevezőt. Magyar ősapád anno úgy jellemezte a vonzás törvényét, hogy “zsák a foltját” Látod, semmiféle varázslat nincs benne.

Na de, kiszagolták, hogy ezekben a törvényekben hatalmas pénz van. Akár még egy egész iparágat is rá lehetne építeni. Hiszen ezeknek a törvényeknek a helyes alkalmazásával elérhető a boldogság, megőrizhető az egészség, megteremthető a szakmai előmenetel, kiépíthető egy saját üzlet, megérthető, akár magának az emberi életnek is a működése.

Találtak is egy szép kifejezést ezeknek a pozitív, vágyott dolgoknak az összefoglalására. SIKER! Csupán egy baj van! Ahhoz, hogy a maximumot tudjuk kihozni az életünkből ezeknek az alapelveknek a segítségével, bizony dolgoznunk kell. Hiszen az ok és okozat törvénye kimondja, hogy akkor szerzel 5-ös bizonyítványt, ha rendesen felkészülsz a vizsgádra, vagyis dolgoznod, tanulnod kell. A kontroll törvénye kimondja, hogy minél inkább úgy érzed, hogy az életed irányítása a saját kezedben van, annál boldogabb és elégedettebb vagy. Ehhez pedig szintén dolgoznod kell.

A vonzás törvénye pedig azt mondja, hogy ha segítőkész, jóindulatú, barátságos embereket akarsz magadhoz vonzani, akkor bizony neked is segítőkész, jóindulatú, barátságos emberré kell válnod. Ezzel pedig hatalmas munka van!

Azonban az emberek nem akarnak dolgozni. Ők azt akarják hallani, hogy ha bekapnak egy zöld színű pirulát, akkor diéta és testmozgás nélkül képesek leadni 10 kilót 3 hét alatt.  Azt akarják hallani, hogy a kék színű pirula hatására, megerőltető testedzés nélkül is képesek lesznek több kiló izmot pakolni magukra. Soha nem fogják megemészteni, ha azt mondják nekik, hogy “ha akartok valamit, akkor dolgozzatok meg érte!

Akkor nincs más megoldás, nyúljunk bele egy kicsit ezekbe a törvényekbe. Melyiket lehetne a legkönnyebben manipulálni?

Itt van ez a vonzás törvénye!

Mondjuk azt, hogy nem azt fogod vonzani magadhoz ami vagy, hanem azt, amit akarsz! Mondjuk azt, hogy az emberek bármit megkaphatnak az élettől a vonzás törvényének köszönhetően, ha elképzelik magukban, hogy mit is akarnak.

Ez így jó lesz!  Ezt imádni fogják!

Nem kell elkötelezetté, céltudatossá és kitartóvá válniuk sőt, nem kell áldozatot sem hozniuk annak érdekében, hogy megvalósíthassák az álmaikat. Elég, ha csak elképzelik magukban és idővel megkapják. Nem kell többet dolgozniuk vagy megtakarítaniuk ahhoz, hogy több pénzük legyen. Elég, ha csak elképzelik magukban és kérik az Univerzumtól.

Mert, ez ugye jár nekik!

A nulla erőfeszítésükért, az értékelhetetlen munkájukért, a felelőtlen hozzáállásukért cserébe hatalmas bőség és gazdagság jár nekik.

Hú ez nagyon jó lesz! Ezt kell sulykolni! Ez jár neked! A semmiért vagy csupán minimális erőfeszítésért hatalmas boldogság és gazdagság jár mindenkinek.

Imádni fogják!”

A legnagyobb biznisz a mai világban az, ha azt mondod az embereknek, amit hallani akarnak, és olyan utakat kínálsz nekik a céljaikhoz, ami semmiféle megerőltetéssel nem jár. Nem számít, hogy amit mondasz az nem igaz, csak hangozzon jól.

Oké rendben, fordítsuk komolyra a szót. Mi az, amit nem mondanak el neked?

Saját maguk igazolása érdekében, a vonzás törvényének szándékos manipulálói a gazdagokat hozzák fel példának. Állításuk szerint a gazdagok sem tettek egyebet, mint vizualizálták a céljaikat és arra gondoltak, amit el akartak érni. Ez egyébként igaz, de csupán a folyamat első lépését jelenti.

Nézzük, mi történik a jövőbeni sikeres és gazdag emberek fejében ezután az első lépés után:

A “mit?” kérdést (vagyis azt, hogy mit akarnak elérni az életben) a fejükben felváltja az a kérdés, hogy “hogyan?” (vagyis hogyan akarom megvalósítani az elképzelésem? Hogyan akarom megvalósítani a célom?) Ezután pedig azon kattog az agyuk, hogy milyen lehetőségeik vannak a céljaik megvalósítására.

Igen! Az igazán sikeres és gazdag emberek gyorsan túl jutnak azon a kérdésen, hogy “mit?” és már a “hogyan?“-ra koncentrálnak.

A titok című filmben azt mondja az egyik tanító, hogy a vonzás törvényének a gyakorlását kezdd kisebb dolgokkal, mondjuk egy kávéval.

Oké, akkor kezdjük egy kávéval!

Hogyan szerzed meg azt a kávét?

Kigondolod magadban és elképzeled azt, amit akarsz igaz? Ahogy a könyv tanítja.

És utána mi lesz?

Addig ülsz ott, amíg magadhoz vonzol egy csészével a közeli étteremből?

Ugye hogy nem!

A fejedben a “mit?” (vagyis a mit akarok) kérdést felváltja a “hogyan?” (vagyis hogyan szerezhetném meg azt a kávét) kérdés.

Két lehetőséged van: vagy megcsinálod magadnak vagy megkérsz valakit, hogy csináljon/hozzon neked egyet.

Ehhez pedig cselekvésre van szükséged! Vagy kinyitod a szádat és kérsz egy kávét, vagy felállsz és megcsinálod magadnak.

Na de, mire van szükséged ahhoz, hogy egyáltalán felállj vagy kinyisd a szád?

A vágyra!

Akarnod kell azt a kávét! Ha úgy vagy vele, hogy “ááá, most nem is olyan fontos” vagy “kibírom még nélküle“, akkor nem lesz kávéd. Ha úgy vagy vele, hogy “ááá majd holnap megcsinálom“, vagy “nem baj, hogy egy alkalmat elmulasztok”, akkor nincs meg benned a kellő vágy és nem lesznek sikereid.

Ezek után még mindig úgy gondolod, hogy azáltal lesz több pénzed, ha csak rá gondolsz? Úgy leszel boldogabb, hogy csak a “mit?” kérdésre válaszolsz a fejedben? Azért fognak előléptetni, azért sikerül majd beindítani a saját vállalkozásodat, azért fognak elismerni és szeretni az emberek, mert ezt a képet vizualizálod magadban?

Hiába képzeled el magadban az alacsony gázszámlát, ha továbbra is úgy fűtesz, ahogy  a csövön kifér. Hiába képzeled el, hogy becsületes, jóravaló emberekkel veszed magad körbe, ha te ugyanaz a hazug, rosszindulatú, pletykás ember maradsz. Hiába képzeled magad sikeres embernek, ha még mindig a sikertelen emberek szokásait űzöd.

Azt vonzod magadhoz, ami vagy!  Nem pedig azt, amit akarsz!

Tudom, nem fog tetszeni az, amit most mondok, de azt látnod és tudnod kell, hogy ezekben a könyvekben és filmekben olyan emberek osztják neked azt észt, akik szándékosan vagy tudatlanságból, de hagynak továbbra is a sötétben tapogatózni. A félrevezetéseikkel, a féligazságaikkal és a szándékos manipulációikkal ők jelentik a legmagasabb válaszfalat közted és a céljaid között!

Persze, hogy szimpatizálsz velük, elvégre azt mondják, amit hallani akarsz! Persze, hogy tudsz azonosulni a mondandójukkal, hiszen hasonlóan gondolkodnak, mint te!

Azonban egy dolog attól még nem válik igazzá, hogy te igazságként fogadod el!

Nem attól lesz acélosabb a tested, ha elképzeled a fekvőtámaszokat, hanem attól, ha meg is csinálod őket. Nem attól készül el az ebéd, ha elképzeled magad előtt, hanem attól, hogy megcsinálod.

Persze nem kell hinned nekem.

Kérdezz meg vállalkozókat, sikeres embereket a környezetedből, hogy minek köszönhetik a sikereiket. Szerinted hányan fogják azt mondani, hogy “csak álmodoztam, de nem tettem semmit”?

A vonzás törvénye létező dolog, csak nem abban a formában, ahogy ma tanítják neked.

MEGOSZTÁS
Kugler Ádám
Viselkedéskutató, az InnerSide online magazin alapítója. Vendégszerző a Forbes, a Marie Claire, a Piac és Profit, a Playboy és az Üzlet és Pszichológia magazinokban. Kutatásai középpontjában az emberi viselkedés biológiai háttere és a testbeszéd áll.

SZÓLJ HOZZÁ!

Kérjük, szóljon hozzá!
Kérjük, adja meg a nevét